Subject: FW: (TEED-184855) Harjumaa Saue vald Jõgisoo küla Keila mnt 1 kinnistu elektriliitumine, LR9392,LR9393
From: "Tiit Harjak" <[email-masked]>
To: "MNT Teed" <[email-masked]>
Date: Tue, 12 Dec 2023 11:09:04 +0200

Tere,
palun registreerige mulle täitmiseks, on jäänud minu poolt edasi saatmata.

Parimat,

Tiit

From: Artur Vilu <[email-masked]>
Sent: Monday, December 4, 2023 10:42 PM
To: Tiit Harjak <[email-masked]>
Subject: RE:   (TEED-184855) Harjumaa Saue vald Jõgisoo küla Keila mnt 1 
kinnistu elektriliitumine, LR9392,LR9393

Tere

Viisin vastavad parandused sisse. Kui midagi jäi puudu siis anna märku ja 
parandan ära.

Vahepeal selgus, et üks olemasolev maakaabel vaja välja vahetada suurema 
ristlõikega maakaabli vastu, kuna tegemist vana kaabliga, mis ei ole torus 
siis projekteerisin uuele trassile ta. Tekkis juurde üks ristlõike joonis 
6-6.

1.	Lisasin seletuskirja vajaliku jutu ning viitasin juhendile.
2.	Parandasin plaanidel märkused ära, kus oli teemuldes 1,0m ja panin 1,2m 
sügavuseks.
3.	Lisasin juurdepääsuteed asendatavatele alajaamadele – asendatakse 2 
alajaama nagu kirjas ja näidatud, asendiplaanil on lihtsalt kirjas, et 
Käspri AJ asendamisel kasutada Ussiaugu alajaama trafot, mis tõstetakse 
ümber uude alajaama.
4.	Ulukitara joonise parandasin ära
5.	Lõike 1-1 parandasin ära
6.	Tegin selgemaks projekteeritava osa.

Kuna fail on suur siis plaanid pdf formaadis on saadaval alloleval lingil.

https://drive.google.com/open?id=1drVGf9H16rGAq0CP-j9nB8UxCrSQ3h-h 
<https://drive.google.com/open?id=1drVGf9H16rGAq0CP-j9nB8UxCrSQ3h-h&usp=drive_fs> 
&usp=drive_fs

Lugupidamisega

Artur Vilu

Swiper OÜ

+372 5386 6932

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

From: Tiit Harjak <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Monday, November 27, 2023 12:09 PM
To: Artur Vilu <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: RE:   (TEED-184855) Harjumaa Saue vald Jõgisoo küla Keila mnt 1 
kinnistu elektriliitumine, LR9392,LR9393

Tere,
jah, jõudsin just läbi vaadata. Saan aru, et projekti seletuskiri pole varem 
meieni jõudnud…

Minu poolt sellised märkused:
1. seletuskirja tuleb viia sisse Transpordiameti nõuded kaitsetoru tugevuse 
ja kaablite paigaldussügavuste osas (nii madalpinge kui keskpinge 
maakaablite kohta). Vt  <https://www.transpordiamet.ee/media/2763/download> 
Nõuded tehnovõrkude teemaale paigaldamise kavandamisel (2018) | 1.1 MB | 
pdf. Kindlasti peab projekti seletuskirjas olema välja toodud kaitsetorude 
tugevuse ja paigalduse sügavusnõuded truubi ja kraavi põhjast, teemaal, tee 
mulde all ja tee muldele lähemal kui 1 m (sügavused vastavalt 1,0 m, 1,2 m 
ja 1,5 m). Samuti tuleb lisada viide, et puurimised tuleb teha vastavuses 
ristmevälja joonistele (lõikejoonistele).  sh puurimiskaevikute paigutamine 
tee-elementidele lähemale kui projekti asendiplaanil näidatud – ei ole 
lubatud.
2. NB! tee mulde nõlva all tuleb ka kinnisel meetodil kaabel paigaldada min. 
sügavusega 1,2 m!!! Praegu on joonistel päris mitmes kohas 1,0 m.
3. Asendatava(te)le „Käspri“/„Ussiaugu“ alajaama(de)le tuleb asendiplaanil 
näidata juurdepääsutee ja töö mahtudesse lisada tee(de) rajamine. See on 
Elektrilevi nõue, et alajaamadele peab sõidukitega juurdepääs olema (vajalik 
ehitamiseks ja hilisemaks hooldamiseks). Otse riigiteelt sellesse asukohta 
ristumiskohta rajada ei saa. Juurdepääs tuleb lahendada kinnistu 
olemasoleva, ametliku mahasõidu kaudu. P.S. projektis on nende alajaamadega 
mingi segadus; seletuskiri viitab mõlema alajaama asendamisele, joonisel 
oleks justkui „Käspri“ asendatud „Ussiaugu“ alajaamaga?
4. Vastavalt eeltoodud juhendi nõuetele tuleb ulukitarasid jms sisaldavatel 
ristmevälja joonistel kajastada sügavusi maapinnast (ulukitara puhul tara 
juures 2,0 m), mitte posti vundamendist. Ehitaja ei lähe ju posti vundamenti 
lahti kaevama!
5. Ristmevälja joonisel (lõikel) 1-1 on teekraavi/truubiga ristumisel 
maapinna kõrgused ekslikult kajastatud ja truupi ei ole üldse näidatud. 
Palun korrigeerida, et oleks selge.
6. asendiplaani vormistusel peaks konkreetse tööga puutuvad teised projektid 
olema kajastatud selgelt eristatavatena. Antud juhul ei ole selgelt aru 
saada, millist trassi konkreetse tööga kavandatakse ja mis on lihtsalt 
kaasnev info. Sama probleem oli projektis ka mujal paaris kohas.

IKÕ plaanide osas minul märkuseid ei ole.

Parimate soovidega

Tiit Harjak

Juhtivspetsialist

Kooskõlastuste üksus

Planeerimise osakond

5188201

          Valge 4 / 11413 Tallinn /  <https://www.transpordiamet.ee/> 
Transpordiamet

From: Artur Vilu <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Thursday, November 23, 2023 1:01 PM
To: Tiit Harjak <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Subject: RE:   (TEED-184855) Harjumaa Saue vald Jõgisoo küla Keila mnt 1 
kinnistu elektriliitumine, LR9392,LR9393

Tere

Sain aru, et Teie tegelete nüüd Lauri asemel minu projektiga. Uurin, kas 
olete jõudnud üle vaadata? Mul oli Lauriga põhimõtteline kooskõlastus olemas 
ning pidin vaid viimased parandused tegema.

Lugupidamisega

Artur Vilu

Swiper OÜ

+372 5386 6932

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

From: Transpordiameti Jira <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Tuesday, November 14, 2023 10:45 AM
To: [email-masked] <mailto:[email-masked]>
Subject:   (TEED-184855) Harjumaa Saue vald Jõgisoo küla Keila mnt 1 
kinnistu elektriliitumine, LR9392,LR9393

Tere,

Teie taotlus " Harjumaa Saue vald Jõgisoo küla Keila mnt 1 kinnistu 
elektriliitumine, LR9392,LR9393" on töösse võetud ja sellega tegeleb Tiit 
Harjak.

Lisaküsimuste korral leiate tema kontaktid siit: 
<https://transpordiamet.ee/kontaktid> https://transpordiamet.ee/kontaktid

Lugupidamisega,
Transpordiamet